بسته ماسه ای

بازی کودکان با ماسه

11(STA5)

 

 

ماسه بازی ،شن بازی ، استخر بازی  کودکان

 

 

 

 

 

 

پکیجهای ماسه بازی کودکان در بسته های ۱۵ کیلویی آماده ارائه به مهدک

ودکها ، خانه بازی ،شهرداریها می باشد .
همچنین نمونه های استخرهای ماسه بازی ما را می توانید در سایت www.playworld.ir  مشاهده فرمایید.
برای زمینهای محوطه بازی نیز می توان از دانه بندی و رنگ بندیهای مختلف استفاده نمود .

چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود ماسه ی بازی خوب باشد؟
ماسه‌ی بازی، از کوارتز و سیلیس ساخته می‌شود. این دو نوع ماسه می‌توانند در نقاط مختلف ایران به صورت آماده یافت شوند که به صورت مواد معدنی ته‌نشین شده رسوب یافته‌اند و غالبا برای صنعت ساختمان به آنها پرداخته می‌شود. هر چند بسیاری از این ماسه‌ها، از آزمون‌‌های فلزات سنگین، به سلامت خواهند گذشت اما برای استفاده به عنوان ماسه‌ی بازی، نامناسب هستند، در درجه‌ی اول به خاطر آلودگی‌شان به مواد معدنی طبیعی و شکل دانه‌هایشان. ماسه‌ی بازی ایده آل، غیر سمی و بدون زنگ‌زدگی است و دانه‌های گرد دارد.

زنگ‌زدگی
میزان اکسید آهن، درجه‌‌ی زنگ‌زدگی ماسه را تعیین می‌کند. زنگ‌زدگی، روی مقیاس ۱ تا ۵ سنجیده می‌شود که ۱ بیشترین زنگ‌زدگی و ۵ حالت غیرقابل‌مشاهده‌ است. ماسه مناسب، درجه‌ی ۵ را دارا می‌باشد.
اندازه‌ی دانه‌ها
اندازه‌ی دانه، نقش مهمی را در قالب‌بندی مشخصه‌های ماسه ایفا می‌کند، تا آنجا که اندازه‌ی درست، برای کیفیت آن به عنوان یک ماده‌ی بازی، اهمیت دارد.
ماسه، خواه ساخت بشر و خواه طبیعی، براساس اندازه ی دانه های آن طبقه بندی می شود. هر چند لزوما همه ی دانه ها یه اندازه نیستند، اما نسبتا براساس اندازه، در طبقه ی خاصی قرار می گیرند. برای مثال، ماسه های دانه درشت ساخت بشر(مصنوعی) در محدوده ی ۰٫۵ تا ۱ میلیمتر قرار می گیرند و دانه های خیلی درشت، از ۱ تا ۲ میلیمتر. ماسه ی خوب، مثل ماسه ی بازی، در محدوده ی ۰٫۱ تا ۰٫۲۵ میلیمتر قرار می گیرد.
شکل دانه‌ها
شکل دانه باید گرد باشد تا باعث خراشیدگی نشود.
این ویژگی آنقدر مهم است که باید وقتی درون چشم رفت، به راحتی با شستن بیرون بیاید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *