ماسه سونا، حمام ماسه ، سونای ماسه

ماسه برای بيماريهاي جلدي و پوستي

ماسه برای بيماريهاي جلدي و پوستي ،آرتروز،ديسك كمرو تقويت و شادابي پوست همچنین بهبود گردش خون و از بین بردن شرایط مانند ورم مفاصل، آسم، روماتیسم توصیه می شود.
سوناي ماسه
استفاده از سونای ماسه به این صورت است که کف اتاق سونای خشک را بین ۱۰الی۲۰ سانتیمتر از ماسه مناسب پوشش می دهند
حمام ماسه
برای ایجاد حمام ماسه فضای گودتری باید در نظر گرفته شود تا افراد بتواند پس از درازکشیدن خود یا با کمک کارکنان بدن خودرا به طور کامل در ماسه پوشش دهند و بعد از ۱۰ دقیقه از آن خارج شده و دوش بگیرند.

sandbath1    sandbath2

 

 

 

 

 

سالیان گذشته افرادی که در مناطق معدنی و شن خیز کار می کردند به این نتیجه رسیده بودند که با استفاده از ماسه های روان بیابانی می توان بعضی از دردها را در بدن درمان نمود. امروزه کلینیکهای ماسه درمانی این کار را با روش پیشرفته امروزی و بر اساس تجربیات گذشتگان انجام می دهند.

کمرد درد، رماتیسم و درد سیاتیک از جمله امراضی است که با استفاده از این روش در مان  می‏‏‏ شود. در این روش فرد بر اساس نوع بیماری که دارد گودالی ایجاد کرده و در داخل آن قرار می گیرد و یا اینکه بوسیله ماسه روی قسمتی از بدن را که می خواهد در مان کند را می پوشاند. گرمای گرفته شده از خورشید به بدن انسان منتقل شده و پس از مدتی این گرما به صورت طبیعی و پس از عبور از فیلتر شن وارد بدن شده و باعث ایجاد احساس خوشایند و مطلوبی در فرد می شود.

امروزه این روش به عنوان یک روش در مانی طبیعی در درمان بیماریهای فوق به کار گرفته می شود و از سوی دیگر در جذب توریست و درآمد زایی اقتصادی آن موثر می باشد. روش ماسه درمانی برای اولین بار توسط چینی های باستان ابداع شد و امروزه به صورت پیشرفته در کشورهای چین و اسرائیل مورد توجه خاصی قرار گرفته و علاقمندان خاص به خود را دارد.

ابوعلی سینا نیز در کتاب اول “قانون در طب” در مورد ماسه ­های دریایی که در دریا درمانی استفاده می­ شود، چنین مینویسد: “بهترین نوع ماسه برای جذب رطوبت از پوست، ماسه های گرم کرانه دریاست. در موقع استفاده از ماسه بدن را باید به وسیله آن پوشاند و یا ماسه را کم کم بر بدن پاشید. ماسه گرم از لحاظ فوایدش مانند آفتاب است و به طور کلی بدن را بیشتر از حد لازم می­ خشکاند.”

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *