فوتبال ساحلی

ایران به دنبال میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی

ایران به دنبال میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی مقدماتی جام جهانی و قهرمانی آسیا

فدراسیون فوتبال برای میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی و قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ اقداماتی صورت داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فدراسیون فوتبال کشورمان قصد دارد میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی و قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ را بگیرد و در این خصوص مکاتباتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفته است. تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان مدافع عنوان قهرمانی و تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۷ باهاماست و از قدرت‌های فوتبال ساحلی دنیا محسوب می‌شود. فدراسیون فوتبال با توجه به این مسئله و همچنین دو میزبانی موفق در تورنمنت دوستانه پرشین کاپ در بوشهر، قصد دارد این بار مسابقات بزرگ‌تر و البته رسمی را میزبانی کند و از همین‌رو در حال نامه‌نگاری برای کسب امتیاز میزبانی رقابت‌های یادشده است.

جزیره کیش محلی است که فدراسیون برای میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال ساحلی و قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در نظر گرفته و در این خصوص درخواستی به مدیرعامل منطقه آزاد کیش ارسال کرده است. فدراسیون برای اینکه بتواند میزبانی مسابقات فوتبال ساحلی را بگیرد، نیازمند دو زمین با امکانات مناسب است که از همین‌رو مسئولان منطقه آزاد کیش باید این امکانات را فراهم کنند.

از طرفی در صورت معرفی جزیره کیش به‌عنوان میزبان این رقابت‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان AFC برای بازدید از امکانات و ورزشگاه‌های موجود به این جزیره سفر خواهند کرد. طبق دستورالعمل‌ها، از زمان درخواست فدراسیون فوتبال، نمایندگان AFC تا دو ماه برای بازدید از ورزشگاه و امکانات میزبانی به جزیره کیش سفر خواهند کرد که از همین‌رو فدراسیون فوتبال از مدیر منطقه آزاد کیش درخواست کرده در صورت موافقت با این درخواست شرایط را برای میزبانی آماده کنند.

مسابقات مقدماتی جام جهانی و قهرمانی آسیا فوتبال ساحلی ۲۰۱۹ طبق برنامه اسفندماه ۹۷ برگزار خواهد شد که یک سال پیش از آغاز این رقابت‌ها میزبان مسابقات مشخص می‌شود. در صورتی که ایران بتواند میزبان این رقابت‌ها شود، برای اولین بار خواهد بود که ایران در فوتبال ساحلی میزبان تورنمنتی بین‌المللی و رسمی است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *