هندبال ساحلی

هندبال ساحلی , زمین هند بال ساحلی ,  زمین استاندارد هندبال ساحلی

هندبال 

هندبال ورزشی با آهنگ تند می باشد، که در آن بازیکنان دو تیم هفت نفره شرکت دارند. این بازیکنان از یک توپ کوچک برای پاس، پرتاب و دریبل استفاده می کنند و تلاش می کنند که بیشتر از تیم روبرو امتیاز بدست آورند. تیمی که گل های بیشتری زده است برنده است.
زمین بازی هندبال
زمین بازی یک مستطیل در اندازه ۴۰ متر در ۳۰ متر است. منطقه ایمنی پیرامون زمین دست کم ۱ متر از خط های طولی زمین فاصله دارد و در قسمت خط گل نیز ۲ متر دورتر از خط گل می باشد. پهنای خط کشی زمین بازی، در هندبال ۵ سانتیمتر می باشد اما خط کشی میان دو تیر یک دروازه ۸ سانتیمتر پهنا دار.
دروازه ها
دروازه ها در مرکز خط پایانی زمین ( خط عرضی) قرار دارند و بخوبی به زمین یا دیوار پشت خود وصل شده اند. طول هندبال ساحلی , زمین هند بال ساحلی ,  زمین استاندارد هندبال ساحلیدروازه ( طول بین دو تیرک دروازه) برابر با ۳ متر و بلندی (زمین تا سقف دروازه)
برابر با ۲ متر است. تیرک های دروازه هندبال دقیقا بر روی خط پایانی زمین (خط عرضی) نصب می شوند.

هندبال ساحلی
زمین بازی هندبال
مستطیلی به درازای ۲۷ متر و پهنای ۱۲ متر می باشد، که دو دروازه نیز در آن وجود دارد. کفپوش زمین بازی ماسه ای است که دست کم ۴۰ سانتیمتر ژرفا دارد. ۳ متر از پیرامون زمین بازی را برای ایمنی در نظر می گیریم.
منطقه اجرای بازی
۱۵ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد. خط کشی های مرزی با پلاستیک، نوارها یا طنابهای رنگی ساخته می شوند که ۸ سانتیمتر بلندتر از زمین قرار دارند.
دروازه های هندبال ساحلی
۳ متر درازا و ۲ متر بلندی دارند. این دروازه باید به خوبی در شن و ماسه قرار بگیرد. دروازه ها باید دارای تور باشند. منطقه دروازه بوسیله یک بند یا نوار مشخص می گردد. این بند موازی با خط عرضی پایانی زمین (خط دروازه) و به فاصه ۶ متر جلوتر از آن قرار می گیرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *