فروش ماسه زمین ورزشی , ماسه بازی , ماسه بادی , فروش ماسه , ماسه زمین ورزشی , ماسه فوتبال ساحلی , ماسه استاندارد , ماسه مناسب , ماسه , استخر ماسه , میز ماسه , سینی ماسه , ماسه آنتی باکتریال , شن بازی

ماسه ی بازی و زمین ورزشی

ماسه ی بازی و زمین ورزشی

آشنایی با ماسه استاندارد و مناسب زمین ورزشی باعث می شود علاوه بر بالارفتن کیفیت بازی و لذت بیشتر هنگام بازی کردن، عمر زمین های ورزش ساحلی را افزایش می دهد و در بلند مدت هزینه نگهداری زمین را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد. امروزه در سراسر دنیا مدیران ورزشی به فکر ایجاد زمین های ورزشی استاندارد برای ورزشکاران خود هستند چراکه این حقیقت را لمس کرده اند که یک زمین ورزشی استاندارد و مناسب می تواند راندمان یک تیم ورزشی را به میزان قابل قبولی بالا ببرد. همچنین علاوه بر زمین های ورزشی زمین بازی کودکان نیز نیاز به ماسه استاندارد مربوط به خود را دارد که با توجه به شکل دانه های ماسه و میزان سختی آن در محدوده استانداردهای جهانی، صدمات وارد شده به کودکان بسیار کاهش می یابد. همه ساله در دنیا کودکان بسیاری حین بازی در زمین های غیر استاندارد جان خود را از دست می دهند.بالا بردن سطح نگرش نسبت به استانداردها، کیفیت زندگی را افزایش و هزینه های زندگیمان را کاهش می دهد.

ماسه ها از معادن داخلی استخراج، توسط نوار نقاله به کامیون‌ها منتقل، و از آنجا به کارخانه‌ی اندازه‌گیری توسط آب منتقل می‌شود. در کارخانه، ماسه‌ها به درون تانکرها وارد و شسته می‌شوند تا اطمینان حاصل گردد هر آلودگی همچون آثار اکسید آهن که سبب زنگ‌زدگی می‌شود از آن حذف شود.

این فرآیند همچنین، درجه‌بندی ماسه را با افزایش یا کاهش فشار آب تغییر می‌دهد تا دانه‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را حذف کند و لبه‌ها را می‌ساید تا دانه‌ها به شکل گرد درآیند.

سپس این ماسه، به مخازن اختصاصی، بارگیری و حمل می‌شود که از نفوذ آلودگی‌های خارجی محافظت می‌گردد. از آنجا نیز، توسط تسمه نقاله از محفظه‌ی دمیدن اکسیژن فعال می‌گذرد تا آلودگی‌های بیشتری حذف گردد و سپس تحت الکترومغناطیس قوی، وارد پاکت مخصوص و بسته‌بندی می‌شود.

پاکت‌های بسته‌بندی دارای پوشش داخلی کامپوزیت می‌باشند تا از خروج ماسه به بیرون، یا ورود آلودگی‌ها به درون آن جلوگیری نماید.

ویژگی های فنی ماسه مناسب ورزش و بازی

ماسه باید از نوعی باشد که در تعامل با آب ساخته می‌شود (مثل ماسه‌ی شسته شده در کف رودخانه، دانه‌ها، یا ماسه های ریز) ماسه باید تمیز و شسته شده باشد. ماسه‌ی شسته شده، احتمال کمتری دارد که فشرده گردد.

دانه‌های ماسه باید مدور و تا حد ممکن، هم‌اندازه باشد. دانه‌ها باید سخت باشد. ماسه‌ای که از فرسایش سنگ سخت به دست آمده باشد، نسبت به ماسه‌ای که از فرسایش سنگ نرم تشکیل شده است، دوام بیشتری دارد. نباید دارای دانه‌های گل، خاک رس یا هر ماده‌ای که به طور مصنوعی خرد شده است باشد.ماسه ورزشی باید طبق استانداردهای جهانی تهیه شود.

ترکیب شیمیایی ماسه  ی ورزشی به شرح ذیل است:

Sio2: 96%-98.8

Fe2O3: 0.2%-0.7%

Al2O3: 0.51%-1.65%

CaO: 0.2%-0.5%

Na2O: 0.08%-0.3%

K2O: 0.01%-0.3%

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *