ماسه زمین کبدی , اسکی روی ماسه , ماسه بازی , ماسه بادی , فروش ماسه , ماسه زمین ورزشی , ماسه فوتبال ساحلی , ماسه استاندارد , ماسه مناسب , ماسه , استخر ماسه , میز ماسه , سینی ماسه , ماسه آنتی باکتریال , شن بازی

اسکی روی ماسه در زاهدان

ورزش مفرح اسکی روی ماسه

اسکی روی ماسه یک فعالیت جذاب تفریحی است که در سراسر دنیا هواداران بسیاری دارد، اما به وضوح در مناطق بیابانی و سواحل دارای تپه‌های ماسه‌ای انجام می‌گیرد

تل های ماسه ای در نقاط مختلف دنیا برای امور ورزشی و تفریحی استفاده می گردد که مشهورترین آنها دون دو پیلا واقع در فرانسه است به نظر می رسد که در اروپا یک بیابان کویری بطور اجتناب ناپذیری به داخل کشور فرانسه در حال حرکت است و به تدریج برای ساختمان ها و جاده ها، تلماسه های شنی پدیدارتر می شوند. ریگ های روان تلماسه “دون دو پیلا” در ۶۰ کیلومتری شهر بوردو در جنوب غرب فرانسه و بخشی از سواحل اقیانوس اطلس در خلیج آرکاشون واقع شده است.
حجم تل ماسه پیلا ۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ متر مکعب و پهنای آن از غرب به شرق ۵۰۰ متر و درازای آن از شمال به جنوب ۳ کیلومتر است. بلندای آن از سطح دریا معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۱۷ متر تغییر می کند. سراسر پیرامون این تل ماسهٔ بزرگ را جنگل های کاج فرا گرفته اند و پلکانی برای استفاده گردشگران در قسمتی از این تل ماسه ساخته شده است.

کشور ایران به دلیل داشتن نواحی بیابانی وسیع می تواند همه ساله میزبان مسافران زیادی چه از داخل چه از خارج کشور در این مناطق باشد.این طرح  اکنون دردست مطالعه کارشناسان استانداری استان سیستان و بلوچستان می باشد ومکان مورد طرح ،تل ماسه ای زاهدان واقع درناحیه شمال شرق شهر در بلوار کشاورز می باشد که به طور طبیعی از محل وزش بادهای ناحیه با ۹۰۰متر طول و ۱۶۰متر عرض در بیشترین و ۷۰متر در کمترین و ارتفاع بالاترین نقطه از سطح زمین ۷۰ متر با فاصله چند دقیقه ای از مرکز شهر تشکیل شده است.

با توجه به اینکه تپه ماسه ای زاهدان دارای ارتفاع و شیب مناسب می باشد و همچنین وزش باد در این ناحیه خود به عنوان یک عامل ترمیم کننده برای این تپه محسوب می گردد، بنابراین در حال حاضر می توان به راحتی از آن برای اسکی روی ماسه استفاده نمود.

برای مشاهده این بازی مفرح رو لینک کلیک کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *